2014. szeptember 7., vasárnap

Francia karalábéleves, kecske és szőlő, almakompót rebarbarával

Fellelkesültem az újabb magyar íjászsikertől, és a következő szeptember eleji ebédet állítottam össze:

Leves: egyszerű zöldségleves franciásan, meghatározó zöldség: karalábé;
Hús: kecske, szőlővel elkészítve;
Saláta: vegyes zöldségsaláta - cukkini és paradicsom;
Desszert: almakompót, rebarbara.

Aki figyeli a blogot, az pontosan tudja: egy tavalyi receptet újítottam fel. 
Az udvarkert konyhájában alapelv, hogy az éppen aktuális (vagyis termő) zöldséget, gyümölcsöt használjuk fel.  Így működik a „konyhakertből a konyhába” menetrend.

Az ebédhez ma három meghatározó alapanyagot használok: karalábét ( folyamatosan terem a Berlini kék, vigyázat! az alja fásodik, a növény alsó harmadát le kell vágni, a felső, ufó alakú lapos növényke tökéletes!), szőlőt (a zalagyöngyét leszüreteltük, folyamatosan szedem a szőlőskertek királynője és a belőle nemesített favorit túlérett gerezdjeit); és hulló almát, ami szeptemberben korlátlanul rendelkzésre áll:)

Francia zöldségleves karalábéval

A már ismertetett levest karalábéval és francia fűszerkeverékkel (koriander, tárkony, bors) készítettem el.  Fehérbor helyett friss "murcival" - a zalagyöngye egy hete forr a pincében, hébérrel kiloptam belőle két decit:)
A levest

Kecske szőlővel

A recept a régi, az étel új. A húst nev tudtam érlelni, ma reggel vettem ki a mélyhűtőből. Ezért kicsit több fűszert használtam: az olajon megpirítottam a hagymát, rá: koriander, bors, curry, fűszerpaprika, egy paradicsom és az apró kockákra vágott gidahús.  Megpirítottam, jóformán készre, és kevés vízzel pároltam. Ez alatt a paprika, paradicsom a szaftban eltűnt. Amikor a hús kész, hozzáadtam a hús súlyának megfelelő szőlőszemet. (Egy az egyben, tehát pl. 1 kg húshoz kell 1 kg szőlő). A túlérett favoritot hasznosítottam:)
Fekete trombitagombával kicsit megvadítottam. Fantasztikusan ízgazdag, aromás étel.
Kecske szőlővel - a nyers zöldségssalátát Szilágyi-Nagy Ildikó készítette


Almakompót rebarbarával

Almakompót rebarbarával
Jön az ősz, a sok csapadéktól dús rebarbarát ismét szedjük. A szebb hulló almát felszedem, meghámozom, az ép részeket vékony cikkekre vágom. Megfőzöm szegfűszeggel, kevés mézzel vagy barna cukorral (kb. 10-15 perc). Amikor kész,  4-5 apróra vágott rebarbara levélnyelet adok hozzá, amint újra megforr, lezárom.
(A rebarbarát ne főzzük, mert 1 perc után szétesik.)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése